Paket!

 

Idag fick jag hem ett paket från welloteket.se, jag beställde B12-tabletter eftersom mina snart är slut. Jag har ätit Symboicort som läkaren skrivit ut när jag hade brist men nu har jag hört att Symbicort inte är veganskt utan innehåller animaliska fetter. Hål i huvudet alltså.. Men Holistic hade en B12-tablett som innehöll samma innehåll B12 (1mg/tablett) så nu kör jag på den. Det är en sug/tuggtablett så det är extra bonus för mig som har lite svårt att svälja tabletter.

 

Jag har även beställt hem zinktabletter från Holistic (också veganska). Jag tror inte jag har zinkbrist, jag minns inte sist jag hade vita fläckar på naglarna. Jag hade det jämt när jag var yngre och åt blandkost/kött men ja nä jag minns inte ens längre. Zink finns i rätt mycket vegetarisk/vegansk mat. Och inga symptom passar in på mig, förutom ett; ”du är sjuk hela tiden”. Jag tror inte att mitt sjukdomsår beror på zinkbrist men jag känner att mitt immunförsvar är NOLL, det får liksom aldrig återhämta sig. Så jag känner att jag behöver göra nåt för att boosta det. Har även funderat på att börja äta spirulina men det är ju SÅ äckligt så jag börjar med zink och ser om det ger nåt. Det kanske är för sent, men nåt måste jag testa.

 

Har även köpt en ny vattenflaska till jobbet, de här från bkr är rätt inne just nu och de är väldigt fina. Glas med silikonhölje. Jag är lite sån att jag inte dricker om flaskan inte känns rätt och det vet jag ju inte innan jag dricker.. så får hoppas att den känns rätt :) 

 

Är supertrött nu. Nya tjejen F verkade väldigt trevlig och Spursen gick bra med henne, hon kunde rida honom i form också, vilket var kul. Det var jakt & mycket folk ute plus att det eldades vid vändplan vid stora backen så det var lite mycket men lika bra det så fick hon känna på hur de kunde bli. Hon ville gärna komma igen och jag tyckte hon verkade bra så vi kör på! Jag ska dock lägga mig i sängen nu, klockan är bara sju (men egentligen åtta om det hade vart sommartid än) men jag är rätt färdig. Vart lite mer hostig idag och känner mig lite mosig så jag ska inte pilla på iPhonen så länge innan jag somnar.