Tjurig kille

Seg dag igår. Blev sjuk under dagen (ont i halsen & superhängig). Filo kom inte direkt i hagen, vissa dar senaste tiden har han inte gjort det och då har han också vart omöjlig att få tag i utan muta. Sen kan det vara bra nästa dag. Jag skulle in till Kerstin först och sen övade jag & T att ge morot till alla andra först och Filo sist. Det gick väl sådär och han var lite sur efter. Jag råkade sätta på grimman åt fel håll och sen lackade han och gick iväg när jag skulle sätta på igen.


Vi är rätt lika på många sätt, jag & Filo. Höga berg & djupa dalar, snabbt humörskifte fram & tillbaka. Tog en morot i fickan och försökte locka med honom men det gick bara en kort bit tills han insåg att han inte skulle få den direkt, sen knyckte han på nacken och gick. Ta med Pärlan gjorde inget heller, han ville inte. Jag vill helst inte ta in honom på muta även om det är superlätt. Dock behövde han få sin hink & jag måste ge magmedicinen mer regelbundet så jag hämtade hinken och skramlade med den, då kom han såklart glatt & all tjurighet var bortblåst. Vi övade att gå en bit från hagen tills han började blåsa lite genom näsan, då fick han äta gräs en stund tills han slappnade av och då kunde vi gå en stund till. Försökte öva lite på gå långsamt tillbaka men det gick inte alls och jag gav honom en orättvis tillsägelse då jag var trött & sjuk och fick direkt dåligt samvete. Sen ut i hagen och jag kliade honom en stund innan vi sa hejdå.

Mår lite bättre idag men inte super, dock vore det bra om han kom ut idag iallafall en liten stund. Har inte mycket ork i kroppen även om halsen är bättre så det får bero på hans humör helt enkelt. Tror det kanske beror lite på all hovhantering, jag & mamma ska ju till Rom på söndag så han kommer troligtvis få stå i hagen helt måndag-onsdag (ev även söndag) så jag hoppas att vad det nu är som gjort honom lite tjurig går över sen. Han är iallafall hel & inte öm nånstans som han visar iallafall.