Jul, jul..

Ja om en är hemvändare får en börja tänka på jul redan nu för sen tar biljetterna slut. Så nu är biljett till Luleå köpta och så hoppas jag på att det löser sig med Filo i jul. Jag tror nog det gör det, det handlar ju alltså om att nån ska höa tre dagar när jag är helt borta, 23-25 december. Jag håller en tumme att det inte är nåt problem för T (som också är inackorderad) att ta dom dagarna, normalt sett åker ju Kerstin sällan iväg utanför Stockholm och det finns nog andra på gården och skulle det vara så att T också är borta så hoppas jag nån/några känner kan hoppa in nån dag var. (Kerstin kan ju fodra med fyrhjulingen men det är ju tungt så vi spar helst på det om det går att lösa på annat sätt) Och i absolut värsta fall får jag skita i att åka. 


Jul är min enda högtid jag verkligen bryr mig i och det är väldigt viktigt att jag går vara hemma i Luleå då och vara med mamma. Men nu är Filofax min familj också och det är något jag tagit med i beräkningen, att det kanske kommer en jul när jag inte kan åka och får vara hemma på julafton. Och även om jag löser det varje år i all framtid känns det också dåligt att vara borta på jul, just för att det är en familjehögtid och jag också vill vara med honom. Men jag kan ju inte gärna lasta upp honom hundra mil norr för fyra dagar och ha honom i trädgården hos mamma..

Jag tror/hoppas att det löser sig, det är så många stall runt omkring, så jag kan inte tänka mig att en enda person kan rycka ut tre dagar även om det är julhelgen. Och skulle det ändå hända.. ja.. ce la hästägarevie.

På väg hem nu och ikväll tänkte jag tömköra Filo efter en både bra & dålig helg. Förhoppningsvis är jag hemma i rimlig tid och hinner skriva om den redan ikväll.