Strålrötan & såret

Jag fick kopparsulfat på posten av Louise (TACK <3) och har kört det i tre dagar nu, lördag, söndag, måndag. Jag har verkligen märkt resultat direkt, jag trodde verkligen inte det och är nu lite irriterad att jag inte körde det direkt! Men you live and you learn. Det har vart mindre och mindre guck jag får upp ur smala strålfåran och den håller sig mer öppen.


 Igår red jag med en medis i ett grannstall och kollade strålen innan och fick då inget gick alls innan ridning. Normalt har jag kratsat ut innan, ridit/tömkört och fixat efter men igår hade jag dels lite bråttom och dels så kom det inget guck, så jag avvaktade lite och fixade inget alls igår. Tänkte köra idag så får se om det blir nån skillnad. Det luktade dock fortfarande röta så jag tror det sitter ännu längre ner än jag kommer åt men det är ju klart bättre. Istället för lin/tjärdrev har jag nåt lätt tjärluktande rep, ett sånt "naturrep" som brukar sitta runt Himalayasaltstenar om ni vet, och klipper små bitar av det. Det verkar ha samma effekt, det ska ju bara hålla fast lite och ändå andas så det funkar fint! 

Ska köra på ett tag till och se om jag kan få det att upphöra helt. Tycker även att strålen hållt sig mer delad än tidigare, den blev lite bättre från det lilla Torbjörn karvade men det är också mycket från kopparsulfatet märker jag nu. Skönt att det gav så bra resultat med detta och att jag inte gick på Thrush Bustern direkt. Får väl se om jag måste testa den ändå om jag inte lyckas få ner sulfatet så långt det behövs. Behöver nästan tre händer, två som håller isär och en som häller över. Men det går rätt OK hittills att hälla och sen dela, då åker det ner. 

För övrigt är såret på insidan benet helt läkt nu, vet inte exakt när det skedde men noterade i helgen att det svarta var borta så nån gång förra veckan tror jag.