27 november - 3 december

Måndag 27 november

Hovisdag så jag kom tidigt och spolade och torkade ben + slängde in honom i en box, sen fikade jag ett tag hos K innan jag gick upp och torkade av lite mer. Hovis kom och satte på sula & fyra broddar på varje, sköönt! Just nu är det ju leråker per ush men om det kommer snö gör det alltså inget längre. Nu ska bara mitt jävla knä läka..

Tredje gången Filo skos av min nygamla hovis och jag blir alltid lika rörd över hur bra han är. Det var samma med Honey, det är inte superkul för plånboken att ha en dyr hovis men han är också dyr som i att han är så bra så det är verkligen värt varenda krona på hur han är och hur hästarna svarar på honom. "Fina hovar" blev det sagt och det är så skönt att höra. Vi har ju haft problem med rötorna men det var ju med från förra stallet och generellt har jag annars tyckt att han har fina fötter och skorna SITTER, har ju pepparpeppar aldrig haft en tappsko, ens när han böjt upp skorna nån gång. Jag "kan" ju inget om hovar så skönt ändå att vet att jag tyckt rätt. Och det är ju en hyfsat bra sak att ha ordning på.

När han var klar red vi enkort sväng upp till Kvarngården och tillbaka. Filo var SUPERFIN och avslappnad tills vi kom dit (det stod en blå botten till container där vilket han alltid brukar reagera på). Hem var han fin fdärifrån fram till bron, red på första "knappen" på tygeln. Sen fick jag rida på kort från bron till stora lösdriften men han var innanför tygeln och lyssnade ändå, lång tygel från lösdriften och hem. Bästa mörkerritten nånsin eller i vilket fall på länge!

Jag fick låna ett sånt knäskydd för träning och då kunde jag rida hela tiden (30 min) men kunde inte ha stigbygel, och visst kändes det. Nu åker jag ju till London på torsdag och ska inte rida på onsdag eftersom mamma kommer så jag får se om det blir nån ridning imorgon eller om vi bara tar en promenad, beror på dagsformen då.  Tyckte hans rygg kändes bättre, klart mindre på vänster sida, kanske lite kvar på höger men akupunkturen har absolut hjälpt! Nu är det så kort tid innan London men jag ska bli bättre på att börja stretcha och böja efter ridningen sen, jag har inte gjort det på ett bra tag. Sen ska jag börja bläddra i min bok om hästmassage och tänker att jag ska massera nån dag i veckan när det är vilodag.

(null)

(null)

Strålrötehoven är sååå mycket bättre!! 

 

Tisdag 28 november

Hade sjuk stressmage så orkade inte rida, hade även lite värk i knät efter igår så vi gick en promenad. Tog inte av täcket men han var torr & varm trots regn mestadelen av dagen.

  (null)


Onsdag 29 november

Tvätta & hink innan jag höade, sen hämtade jag mamma på Arlanda

  (null)


Torsdag 30 november - Lördag 2 december

Jag & mamma i London. Det var kul. Foton kommer nån gång. Typ 2020? ;)

(null)

(null)

(null)


 

Söndag 3 december

Mkt fin  & glad Filo var glad att se mig. Vårt plan var sent så jag red i mörker, till Fornbodas rakbana & hem. Han var spänd halvvägs ut från sen & en bit mot bron, i övrigt chill igen. Extremt kladdig & äcklig efter dagar utan tvätt, fick bort det mesta. 

Har fåtty svar från Greenfoot medans jag var i London och jag ger på tok för LITE Vital så jag ökade till 3/4 dl idag och har beställt Kisel Bionit att komplettera med. 

  (null)