Fin fredagstur på överpigg Pärla

Supermysig fredag som var som en lördag. Och så tre dar till ledigt på det alltså (med idag då). <3 Det var kallt men jag klädde på mig bra och tempeteraturen sänktes också under dagen. Red sen ut på en fnorkig & överpigg Pärla. Hon hade haft en liten olycka med sömstick i veckan men fått på skon bra igår och var pigg som satan idag.
 
Red slingan och sen genom skogen längs med sjön till Borgbyängen. Det stämde som jag trodde att det var väldigt lätt att rida dit, och det bekräftar lite som jag trott; det går verkligen att rida HUR långt som helst runt stallen här. Eller iallafall riktigt långt. Lövsta till Snuggan skulle ju gå och säkert längre än så, har inte helt koll på Skånelas vägar eller stigarna i skogen runt oss. Jag har alltid sett på gamla stallet som det med bästa uterittsmöjligheterna men jag börjar ångra mig, det är snarare norr om E4 som är bättre. Sen red vi tillbaka och raceade upp för branta lilla backen. Där uppe hoppade hon till, tog nåt halvt steg i galopp innan jag fick ut henne i djupsnön där hon fick trava med höga ben.
 
Ner på rundbanan, där vi körde två varv snabbt, varav 1 långsida & 1 kortsida galopp! Hon var verkligen redo idag, och gick väldigt naturligt över (själv såklart). Jätteroligt! Och kul också att testa en ny väg. Undrar om man kan ta sig genom Borgby och vidare mot Högvreten eller Smedby sen vägen. Beror väl på om vägen går direkt in på stallet eller om det går att rida igenom. Det lär inte bli aktuellt för oss ändå, långturer är sällan på agendan. Men bra att veta för framtiden. Vill gärna också testa andra vägen som går vid Täbyvägen och se vart den går, men det är sån snö nu så det kräver ju att nån ridit den för att jag ska se vart den är. Vi får se!
 
Pärlan var iallafall väldigt duktig trots att det var en helt ny väg, hon var väldigt spänd först men när vi mötte två ponnys halvvägs så slappnade hon av mer och gick på bra. Hem var inga problem alls. Tog in gubbhingsten & Spursen sen innan jag åkte. Idag har jag haft en supermysig innedag och bara sett på Jane the Virgin, Skam & början av Suicide Squad.