Catching up: 26 jun > 2 juli

Måndag 26 juni
Jag var svintrött, det blev bara hagvila för Filo. Han var glad och hade gått tre dagar i rad så jag kände att det var OK med vila.
 
Tisdag 27 juni
Tömkörde till ängarna bakom Isishagen & hem. Det var vår tredje tömkörning och han hade slacka tömmar hem! Eftersom jag skriver detta nu i efterhand kan jag säga att här nånstans släppte verkligen nåt i huvudet. I Juni kämpade vi med att det stressades hem och jag var säker på att det mest var mentalt, här började det släppa och då släppte det överallt kändes det som. Juli har vart så mkt bättre.
 
 
Onsdag 28/6
Red till Borgby & hem längs med vattnet, första gången för honom. Filo var supercool & jättefin, bitvis lite spänd på slingan & mellan rundbanan/Kvarngården men annars superfin. Här är en annan sak - tidigare triggade nya vägar stress men då det släppt myc,ket mer är det inte lika big deal längre.
 
 
Torsdag 29/6
Jag var på YinYoga innan stallet så det blev bara koll i hagen & hö/vattenfix.
 
Fredag 30/6
Red på ridbanan, red igenom LE-programmet. Det gick bra förutom att jag själv slarvade med volterna. Efteråt red vi päronformade serpeniner och ett försök till ökade/minskande volter. Han var superfin, lite distraherad men ändå duktig! Gjorde två försök att rygga, gick OK men inte perfekt. Lite snabb hem men OK.
 
Lördag 1/7
Red Norrortledenrundan och genade över stubbåkern hemåt. Han var mycket fin men taggade på lite, dock kontrollerbart. Nu när han släppt lite i huvudet lyssnar han mer på halter och förhållningar och fattar vad de betyder. Sista gången i Kerstins sadel då den börjat ligga av för mkt framtill.
 
 
 
Söndag 2/7
Jag var småseg & Filo inte superglad. Tog in honom och borstade/provade en sadelgjord jag köpt men den passade tyvärr inte. Hade tänkt rida men ingen av oss var direkt på humör & det småregnade så vi sket i det.
 
Fått hem två nya pannband - 46 cm är det magiska måttet!
(Vanligtvis är Full-pannband 42 cm..)
 
 
Även en ny grimma med grimskaft från Yanniqe!
Han är verkligen supernsygg i knallrosa!
 
Nästan hela gänget i en låda <3