Catching up: 3 - 9 juli

Måndag 3 juli:
Tömkörde samma runda som sist, ängen bakom Isishagen. Filo var inte direkt på humör och gick OK men inte helt bra hem. Lite rygga, bra halter. Lite brötig när vi skulle ut sen, fick säga till honom ett par ggr ut till hagen.
 
 
 
Tisdag 4 juli:
Filo var småtjurig och det smittade av sig på mig, var dessutom redan stressad. Sen red vi vår första lektion, för Marie. Det kändes jättebra och vi fick beröm och allt kändes bara så bra! Jag var supernöjd efteråt och Filo var också på bättre humör. Hon fick rätt på mina hjälper och vi övade volter, lättare tvärningar i volt och kvartsvändingar (fyrkantig volt). Filo var superduktig verkligen. 
 
Onsdag 5 juli:
Filo fick hagvila, mindre sur men inte heller superglad.
 
Torsdag 6 juli:
Fick en sadelgjord jag köpt så vi provred Wintec-sadeln för första gången. Jag hade lite för korta läder och fick justera en del innan vi red iväg. Red slingan och Fiskartorpsskogen, travade lite så han skulle svettas bra (första backen + stora backen). Kändes väldigt bra!
 
Dock har jag fått ge upp på nosdelen. Jag TYCKER att det är här den
borde ligga, men då blir det för sladdrigt & ostabilt. Får väl testa ett full ändå.
 
Fredag 7 juli:
Filo var jätteglad i hagen, han stod och vilade själv och kom mot mig när jag kom. Hade de första knölarna (jag börjar dock helt ärligt fundera på om det är intektsbett för nu har han liknande knölar på ena frambenet och mellan frambenen undertill). Red en ny stig i Törnskogen, gick OK men han blev spänd bitvis. Slappnade dock av när vi kom ut på Grönanvägen hem.
 
Lördag 8 juli:
Jag var superseg. Hade en pyssel & umgåsdag, tog in honom och borstade/fixade, han fick beta lite innan och säkert 20 minuter efter. Stjärnan & Brutus åkte till Blidö på sommarlov.
 
Mys <3
 
Söndag 9 juli:
Red till Borgby > Gudbyrondellen > Spiltan > över Täbyvägen > Norrvikenskogen > hem. Filo SUPERFIN hela turen, mer nyfiken än stressad. Jättecool över Täbyvägen trots att en bil blåste om oss i minst 80 när vi skulle ta oss ner för branta sidan på andra sidan vägen. Det är verkligen SÅ fint längs de vägarna alltså! Längs med sjön tidigare mötte vi tre killar med mopeder, de stängde av dom men vägen är smal och vi skulle gå mellan dom och träd utan mycket space. Filo gick förbi två, men började tveka på den tredje och tog nåt steg bak, lyckligtvis så lyssnade han på mig när jag manade på honom och han gick förbi utan något problem. Det kom bara en "herregu"-pust från honom efter sen, men ingen stress. Han fnorkade mer för fjordingen från Borgby som vi sen mötte, haha! Vi mötte ÄNNU mer motorcyklar mellan Gudby & Spiltan men allt gick bra. Supernöjd med honom!