Dagsplaner, träningsplaner, sommarplaner

Igår körde jag Pärlan och jag hade haft tid att rida Filo efter men jag var (som vanligt) rätt trött och kände att det kändes bra att ge honom en helt ledig dag i hagen. Tittade till honom och klappade och han var väldigt lugn & tillfreds. Skönt <3 Är ledig idag och har bara städat hemma, sett ikapp mig på nästan hela Riverdale innan mitt wifi dog mitt i halva sista avsnittet.. arrrgh. 
 
Filo ska skos idag och jag tänkte rida sen då jag inte riktigt vet exakt när hovis kommer men nån gång nu på eftermiddagen så kanske om nån timme. Jag vet inte om jag fått ordning på strålrötan i vänster bak än för jag tycker det luktar lite illa men det är ju så himla torrt nu. Det blir lite bredare där i, och jag tvättar med en tandborste & jodopax kanske 2 ggr i veckan. Men det luktar som sagt ändå lite illa så ja nä jag vet inte. Vi får se vad hovis säger - och hålla tummarna att allt annat ser bra ut men det är ju inget som märkts fel i ridningen nu så förhoppningsvis är allt OK. Det är ju inget som känts fel där iallafall förutom kanske strålen men han går inte ojämnt eller nåt så jag kanske bara är nojig efter rötan.
 
Sen ska vi rida! Vi får se hur/vad vi gör beroende på humör, jag skulle vilja få in ett pass på ridbanan denna vecka med och skulle gärna göra det idag då det visserligen är 20 grader men molnigt så inte smällvarmt. På lördag ska det vara 22 och sol så då skulle det vara skönare med en uteritt. Men vi får se! ET mailade i tisdags att ett föl kommit ut och två envist var kvar så inget nytt där. Det är ju ingen panik som sagt, tycker mest synd om henne som knappt får nån sömn pga detta. Hon skulle kommit ut för tre veckor sen.. :o
 
Ja nä usch vad skönt det var med en ledig dag och lång dag hemma och ta det lugnt. Jag planerade att åka iväg med Filo för första gången på en Trabträning utanför Uppsala på tisdag men så jäkla typiskt så tävlar Pärlan i Eskilstuna samma kväll = Kerstin behöver sin B-kortsbuss själv. Hon har spår 1 så det var ju kul. Det var ett lite roligt lopp för 3-åriga och äldre som sprungit in 10.001 - 360.000 kr med högst 500 startpoäng och alla som vunnit över 40.000 har ett 20 meters starttilägg och ytterligare 20 meters tillägg på det om de vunnit över 120.000. Haha. Ja det är lite roliga proppar i travet. Det är ju alltid så svårt att säga för det är ju kusk & andra hästar som spelar in men jag körde intervaller med henne igår och hon känns så jäkla fin nu alltså! Verkligen. Hon har vart kanonfin två senaste gångerna hon startat också och där har hon vart lite ojämn så det är kul! Fina Pärlis.
 
Men iallafall. Min häst ;) Det finns fortfarande ett liiitet fönster att det kan lösa sig med transport ändå (håller på att kollas) men vi får se. Jag är så nojig att det kommer gå skit och är för tidigt. Men nån gång måste vi ju åka och det är ju trevligare att åka på träning med Ridtravarföreningen än nån annanstans då de har lite mer förståelse om han är helt hejsan svejsan som jag tror. Oavsett om det blir eller inte så tänkte jag att jag ska låna bussen och åka till gamla stallet och rida i sommar. Det är ju liksom perfekt avstånd så vi får åka lite, och öva på att åka iväg (& jag får öva på att köra). Och där är ju alla snälla och förstående med :) Men som sagt, vi får se hur det här blir först, sen tänkte jag att det vore trevligt att åka till gamla stallet nån gång i månaden i sommar. Vi har ju inget badställe vid oss men det finns ju där. Ja vi får se men det är planen! :)