Fantastisk helg!

Jag har haft en SÅ bra helg alltså! Vädret har givetvis hjälpt, varmt och skönt. Och detta trots att jag vaknade med jordens mensvärk på måndag morgon, första dan är alltid värst för mig men detta var helt sjukt. Jag hade så ont att jag blev yrslig när jag försökte sätta mig upp. Skulle egentligen möta Klara i stan men sköt upp det till söndagen och låg i sängen i 4 timmar till innan jag kände att jag kom upp. 


Bestämde mig för att vårstäda balkongen; tvättade fönster/dörren, fönsterbläck & relingen, dammsög mattan och torkade av bord & stolar, samt tog in och rengjorde rosa stolen som fått stå ute hela vintern. Sen lite pyssel bara så blev det så mysigt. Kom på att om jag satte mina två caféstolar bredvid varann så fick jag en soffa. Hallå! Varför har jag inte tänkt på det innan? Så NAJS. 

Sen for jag till stallet framåt ett och hade en fin ridtur på Filo, han fick en dusch efter och jag handlade gott och började läsa om Amberserien. På söndag åt jag frukost på balkongen med samma bok innan jag for in till stan och mötte Klara. Vi promenerade till Fotografiska och tittade på Like a horse-utställningen, sen fikade vi på Söder innan jag for hem och sen ut till stallet, där jag först såg Elitloppsfinalen hos Kerstin & hade en supermysig kväll och en nästan perfekt skrittur med Filo. Ååh vad mysigt, har nästan känts som semester i helgen!

Nu ska det tyvärr vara lite kallare igen, men det är ju fortfarande bara slutet av Maj så det är väl bara acceptera.