Slav till vädret

Blev sämre i knät igen efter ridningen i söndags. Nu kom det ju snö natten till måndag, nog mycket för att inte vilja ta Filo ur hagen (då han inte har brodd än), så ingen ridning ändå. Då det var rätt bra underlag i hagen kändes det inte som nån idé att dra honom till stallet och tjafsa med traktbrodd. Hade det fortsatt vara kallt kanske men nu är det minus idag (kom lite mer snö natten till idag men inte megamkt), men imorgon em/kväll ska det bli plus & regn. Hoppas verkligen det så känns det enklare med allt.  Hovis kommer på måndag och just nu är det plusgrader & lite regn här o där onsdag kväll > lördag. Sen är det då snö och minus från söndag men då ska vi få på allt sen. 

Hade tänkt sätta på guldskorna igen (om det går) men har tänkt om, jag har hovis nu & dessa skor alltså till början av Februari, så jag tänkte köra vanliga till då så är jag säkrad med brodd och sula och sen får jag se i början av Februari hur vintern vart då/är om jag drar på dom då, eller om det blir samma lika till början av April. Har ändå haft bra timing vädret/hovis i övrigt så är nöjd med det. Var lite nervös att gå utan nåt till December men det har ju vart milt hittills. 

Känns skönt att inte behöva oroa sig mer, eller snarare kunna GÖRA nåt. Nu har han ju bara stått vardagarna hela förra veckan & iallafall halva denna så det är ju inte så länge och det har brutit den där stressperioden vi kom in i. Hoppas kunna rida torsdag - lördag och söndag får jag se. Och sen hovis måndag. 

(null)

Nåt helt annat; hittade ett sånt fint Gold Medal-schabrak på Pålle & Mimmi förra månaden, jättenöjd!