28 augusti - 3 september 2017

Måndag 28 augusti
Jag var krasslig & Filo på dåligt humör = vila. Fixade & tog in och borstade bara. Vi blev lite osams på väg ut och jag fick vara lite hårdare än jag tycker om. Han var lite öm i ryggen också, tror det spelade in. Han hade en pinne inkilad på höger fram och var öm i vänster sida så jag tror han kanske gått och snedbelastat.
 
 
 
Tisdag 29 augusti
Inget öm i ryggen idag. Red genom skogen från lösdriftshagen, ut på Grönanvägen & hem, han var jättejättefin genom skogen. Hemåt blev han bitvis lite  taggad & spänd så vi fick rida på kort tygel ända in på gården. Just när vi var vid Emmylundskorsningen kom en lastbil med ny bajscontainer, han blev lite upprörd av det men det gick OK. När vi gick ut var tomma containern lämnad på gården då de ställde av den fulla längre bort. Den var dock inte konstig alls, haha. Insåg väl hemma att vi ridit utan bomull i öronen = han var EXTREMT fin i början och hemåt mer förståeligt. Han var duktig ut sen också.
 
 
 
Onsdag 30 augusti
Vi tog en promenad rakt ut från hagen, in i skogen från Emmylundskorningen och längs med vägen. Han blev lite spänd av ändernas kacklande men det gick ändå rätt bra. Mötte Mia, Sara & Foxen nästan vid Grönanbacken och gick hem med dom. Testade lite Ground Tie i hagen, gick väl sådär men helt OK för ett första försök.
 
 
Torsdag 31 augusti
Filo kom från långt håll idag när jag ropade, inte på superhumör på gången men OK & fin ute, Helt avslappnad hela tiden & bra tempo. Vi red slingan och sen ville han gå långa vägen runt rundbanan så vi gjorde det. Verkligen superfin hela turen. Gick helt PERFEKT ut i hagen, jag hade långt rep och han drog inte om mig en gång (länge sen han gjorde det in från hagen men vi har jobbat mot hagen hela tiden så jag har fått korrigera)! Första gången det händer! Hittade ett sår bakom höger bak, smörjde med Vegebom.
 
 
 
Fredag 1 september
Mys & rykt i stallet. Såret var inte bättre idag så jag tvättade med alsolsprit idag och sprayade plåsterspray över. Verkar inte vara nån jätte big deal men ville låta det vila nån extra dag från sadelgjord osv. Han fick beta en bra stund efter, go & glad kille.
 
Sova lite i stallet
 
 
Lördag 2 september
Blev lite oplanerad miljö/Trabträning idag pga utdragna gummimattor från uteboxarna. Han fick panik när jag drog ut en men lugnade sig och kunde gå på den utan större övertalning. Dock lite spänd och på tårna och sen började det regna och han reagerade på ljudet. Fick stå i Spursens box och slappnade av mer när jag var med, ville vara nära mig. Tyvärr blev han superupprörd när de började jaga så jag gav upp och tog ner honom till hagen. Och det var med nöd och näppe, märkte verkligen att min träning sitter för han VILLE dra om mig och det gick inte perfekt men han lyssnade ändå. 
 
 
 
Söndag 3 september
Fick nån sinnesförvirring och tog med godis ut i hagen = Filo blev skitsur och körde bort alla för att skydda sitt godis = jag ville inte belöna det och gick därifrån = han blev sur på mig med. Dock mest tjurig ;) Red ut med L/Spursen, vi travade en kort bit i början av slingan. Filo var jättefin och ökade inget! Vi skildes åt vid stora backen och vi red längs med sjön förbi Borgby > Gudbyrondellen > Spiltan & hem. Han fick PANNE av en vit säck vid vägen och tvärvände men efter mycket drakblås och lååång omväg kunde vi gå förbi den och sen var han bättre på stigen hemåt. Fick hoppa av och sparka bort bajs och satt upp från höger sida sen, gick jättebra! Såret var bättre idag också, tror det är nåt mindre sticksår.