Påsk

I fredags red vi, utmanade ödet och red Grönanrundan via Emmylund. Just åt detta håll har han taggat på väldigt senaste tiden, men han var till början jättefin, genom hela skogen och en bit fortsatt. Sen ökade han på, kunde chilla, ökade på, kunde chilla osv. Men med tanke på hur det vart förr var det ändå helt OK. I övrigt mkt go o glad denna dag. <3

Igår var han inte riktigt på humör, han kom bara när de andra togs in (vilket skedde, så hade lite tur). Borstade av det värsta men han ville inte umgås så han fick stå och sura i boxen medans jag städade K’s trunk & drog av lite päls från Stjärnan. Efter det ville han ändå umgås men blev lite sur när jag sadlade. 

Han hade en sten inkilad i hoven som han reagerade lite på, och en liten spänningsknöl i ryggen. Eventuellt är de relaterade, men säkert orsak till humöret i vilket fall. När jag satt av igår tyckte jag sadeln låg lite långt fram, så kan vara det också. Tog därför barbackapadden så jag inte skulle sitta på den eller ha för mycket vilk på den heller.

Han var väldigt fin ut, nästan sölig, sen förslog han korta rundan genom skogen och då tänkte jag okej då, han har inte vart sugen på att gå in i skogen i vinter så varför inte. Halvvägs hem började han öka på till fen gräns där han slutar lyssna så då hoppade jag av och promenerade hem. Han var lite tjurig men efter ett tag gick han fint. När jag släppte ut kom lite tjurpip/brallor ;) Som sagt inte på världens toppenhumör just denna dag.

Idag är det jag som inte är på toppenhumör, vaknade tidigt av att jag hade ont i halsen. Tryckte i mig alvedon och en strepsil och det har inte blivit värre men inte bättre heller. Försöker vila och ta det lugnt bara. Inte riktigt så jag tänkt påskhelgen men det är väl bättre om det kommer nu än nästa helg då jag ska till Frankrike. Vart så stressad senaste månaderna så jag tror det är Classic sjuk-när-ledig. Ska därför inte rida idag utan bara åka ut en kort sväng sen, vill kolla ryggen och sen får jag se om jag tar upp och borstar eller nåt, beror på hans humör och om nån annan är ute osv. 

(null)

Min knasiga söt-Göte. I fredags var han verkligen så gosig & glad & fin. En av hans sämsta egenskaper är dock att hans underbara personlighet inte riktigt går genom kameran. <3

Imorgon ska det bli sol och OM jag mår bra tänkte jag att vi ska antingen fara och klättra, alternativt rida en ny väg jag sett ut.