Ben hit & dit på oss båda

Allt går bra med överbenet, det är fortsatt svalt så jag kör på att bara sätta på kyllera efter ridning. Har ridit sen förra fredagen (28:e) med en vilodag i mitten, först fem dagar på relativt platt underlag med undantag för backar och sen har jag ridit lite mer ojämnt samt travat på. Han är ren, pigg & glad och inte varm före eller efter så det känns skönt!

Generellt så har han vart ganska obrydd i värmen, han vill gärna gå in till stallet i hagen men han lider inte direkt svåra kval heller. På ridningen märks det inte alls. Ska hålla sig svalare nu, hoppas det. I lördags red vi i regn och det var sååå skönt!
 
Har provridit nya hoppsadeln 2 ggr, jag tyckte först inte att den var så skön men sen när vi travade var den JÄTTEskön. Andra gången var jag mer van och tyckte den var lite skönare. Det är klart, hoppsadlar är ju inga sadlar gjorda för långa skritturer så det är väl inte så konstigt. Filo verkade inte ha några issues med den, jag glömde kolla svettmärkena första gången och andra  ar när det regnade så hans svettades knappt nåt, tänker att jag ska ha den om jag planerar att trava lite mer. 
 
Själv har jag haft SÅ bra löppass, det går bara framåt för mig. Har haft lite ont i knäna men det går bättre när jag gör rörlighetsövningar både innan & på vilodagar. Jag har inte alls gjort nåt sånt eller stretchat innan så det verkade vara nyckeln. Sprang i Runbyspåret i lördags och det var så fint! 
 
När jag kommer hem från London (sitter på Arlanda nu) ska jag börja kombinera lite mer med benträning på gymmet också. Och så ska jag börja varva med att springa mer i Runbyskogen också, jag har ju sprungit förr men aldrig såhär mycket på asfalt, antingen i skogen eller på löpband på gym. Så det är nog bara att tant måste se över kroppen lite mer än annars. 

Tyvärr lyckades jag med konststycket att trampa på min egen tå igår och nåt knäckte till.. Jag verkar ha haft tur och att det bara är en led eller nåt ligament som knäckt, är svullen runt första leden men kan gå OK (barfota eller i rätt skor), håller det tejpat med kompistån idag & imorgon. Tog på springskorna och testade springa några meter ute igår, det kändes faktiskt OK. Det är själva överrullningsmomentet som känns lite. 

Jag ska iallafall vila idag (well, bortsett från att gå i London) och sen testa springa på lördag morgon/fm. Går det så går det. Det är iallafall redan lite bättre idag från igår och det har blivit mer blått utan att det känns värre så jag tror inte nåt är brutet.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)