Hosta & nya hästar

Benet är helt bra nu, knölen såklart kvar men ja jag kör på med benskydd helt enkelt. 
 
Dock har Filo haft ne konstig hosta när jag ridit sen jag kom hem från London. Han brukar aldrig hosta så det är märkligt. Jag har avvaktat några dagar, det har vart lite bättre fredag & lördag än i torsdags, men inte bättre i lördags än i fredags. Mailade min veterinär igår så jag får se vad han säger, om han kanske kan komma i veckan som kommer. Det känns inte så akut eftersom han inte har feber, inte är snorig och är pigg & glad i övrigt men all hosta är ju såklart bekymrande. Jag tänker att det är nån slags infektion kanske? Undre delen av förra balen blev lite dålig på vissa områden så kankse om han fått i sig nåt ändå (även om vi såklart tagit bort det dåliga) och det retat. Det är ju torrt och ingen återväxt så han kanske fått i sig nåt som retat i hagen också. Medan jag var i London var de i bakhagarna, kanske fanns nåt där.. Jag är inte superorolig men vill ju hjälpa honom. I övrigt är han fin & glad och vill gärna trava osv men då blir det värre. Hoppas Ted kan hitta nåt.
 
Vi har helt plötsligt flera hästar i stallet, en liten islandshäst som heter Harald och ett halvblod som heter Charisma. De ska troligtvis inte gå med våra hästar men vi får se, det är lite oklart. Båda kom hit rätt snabbt. Men ändå kul med mer aktiva hästar i stallet! Det verkar ändå vara trevliga människor så det känns bra.