Hostan bättre & finbesök

Hostan blir tack och lov bättre - skönt! I tisdags och onsdag hostade han bara tre gånger och bara när han ansränger sig mer, t ex skrittar på mer, i en backe eller så. Och igår var det bara en enda gång! Dessutom känns det inte längre som den kikhostan längre utan bara just ett ansträngningshost. Generellt känns det väldigt mycket som den typen av hosta jag själv får när jag vart sjuk och om jag går för snabbt.
 
Min egna skadade tå är också kanon, den gör nästan inte ens ont när jag kniper med den och framför allt gör den inte alls ont att gå på så jag har helt slutat ha skydd på den. 
 
Idag kommer Filos fd ägare Dag och hälsar på, han är VD för Halmstadtravet. Jag har inte träffat honom utan bara pratat i telefon, eftersom han stod hos sin fd skötare Ingela (som hade honom som passhäst hos Jan-Olov Persson) när jag provred. Filo betyder dock mycket för honom och vi har behållt kontakten sen jag fick Filo. Vilket är 1½ år sedan i onsdags! Första året kändes så pirrigt, varje månad den femtonde var så speciellt och nu känns det som att han vart min alltid.
 
Han är verkligen så himla fin nu och har vart i en period länge nu när han är på jättebra humör. Jag vart nästan förvånad häromdagen när han var lite tjurig. Tyvärr så kommer vi in i en period jag är lite nervös för nu dvs jakten, och det är inte långt bort innan jag måste börja ta på reflexer pga skymning. Jag hoppas hoppas hoppas att vi är klara med mörkerrädslan för det kändes verkligen som att han släppte den efter halva förra vintern, men det finns ju en risk att det tar ett tag. Det är inte mycket att göra åt, bara ta sig igenom. 
 
Nästa söndag ska vi till Lennartsnäs på träning för Susanne Widner, det ska bli jätteroligt! Jag har inte lastat honom sen dressyrtävlingen men jag tror nog det ska gå bra, han var så duktig då. Om en månad är det dags för DM i Jälla och vi ska "hoppa" en 30 cm bana då, hehe jaa.. Vi skulle ju iväg till Marie men det blev inte av så jag vet inte alls vad jag ska göra. Hoppas fortfarande att det kan bli av nån helg ändå, annars så får vi göra så gott vi kan, han bjöd iallafall mot hindret på Trabtävlingen i våras så över kommer vi nog. Men han har nog inte helt fattat hoppa-delen, det är det jag gärna skulle vilja gå honom att göra ^^ Oh, livet utan en ridbana.. 

(null)

(null)