Juli

Vart lite dålig på att skriva, tiden har inte vart med mig. Och när jag för första helgen på en månad har helt fritt en helg så är det så smällvarmt så en dör. Står 31 grader i appen och 45 på termometern som är i solen och klockan är 18.. suck! Nu är det bara två veckor kvar tills min semester och jag hoppas verkligen att den här jävla värmen försvinner tills dess för orken är ju noll. 
 
Både igår och idag for jag och red så fort jag vaknade, kom ut ½8-8 och det var absolut senaste. Igår travade vi en del för det kändes OK, idag ville varken han eller jag. Vi har haft en liten olycklig händelse på rundbanan i mitten av förra veckan som tyvärr väckte lite gammla stress så han har vart överdrivet reaktiv för saker, men det går långsamt tillbaka. Det som trots det vart skönt är att det ändå gått att fortsätta trava, vilket känns lovande inför jakten & mörkret. Håll tummar för oss att vi inte måste backa lika mycket i vinter.
 
Kommande veckan ska det vara över 27 grader fram till kl 21 så han får ledigt. Håller på boka in tid för "sommarkollen" med min ET, ska bli skönt och kul att höra vad hon har att säga. Jag upplever inga problem alls just nu utan vill mest checka av. Jag är lite osäker på min sadel just nu men vet inte om det verkligen är den, om det är att han musklat på, om det är att jag ibland sitter snett, om det är min perfektionism osv så jag kommer må lite bättre av att få honom kollad. Vore kul att få honom vägd igen nu när han är mindre tjock men det får vänta ett tag. 

(null)
(null)
(Mitten av April/Mitten av Maj (x2)/Mitten av Juli)
 
Vore kul att åka iväg och träna för Marie, åka till Runsa och bada mm mm men inget går ju i denna smällvärme. Som sagt, hoppas verkligen det blir bättre temperatur tills min semester! Det är iallafall något rimlig temperatur i min lägenhet om jag har persiennerna mot loftgången nerdragna.

Johanna

Fin häst

Svar: Tack!