Läget & sommarplaner

Har faktiskt mått bättre senaste tiden, och nu sjunkit ner lite igen. Har förberedda inlägg om både trab- & dressyrtävlingarna som är förberedda men de blir aldrig gjorda på helgen då jag måste vila och aldrig i veckorna när det är fullt ös. Det är iallafall inte lika dåligt som det vart. Har funderat länge och väl och det är nog främst två faktorer som spelat in och jag tror jag kommit runt dom, eller iallafall en. Den andra är lite out of my hands (och jag vill/kan inte skriva om nån av dom just nu så sorry för vaghet) men efter en lång period har jag hittat ett mål. Sen är det inte riktigt upp till mig om det är möjligt, men vi får se. 
 
Med Filo går allt som tåget. Bara framåt, vi travar mer och mer ute och han är lika fin oavsett om det är pyttelite, mer, långsam jogg eller travtempo. Visst föreslår han trav mer än han gjort innan men jag kan inte riktigt klandra honom för det för han älskar ju det, han blir verkligen glad när han får trava. Och framför allt så lyssnar han om jag säger nej till trav när han föreslår, så det gör inget. Vi började i bara backar, olika vägar men alltid bara backar och det tog ju INTE lång tid innan han kom på det. Ibland är han lite för smart.. 
 
Dressyrtävlingen var bara.. wow. Allt gick SÅ bra den dagen, högt högt över mina extremt lågt satta förväntningar, jag ska inte skriva för mycket nu men jag hade vart nöjd om vi landat inom 40% och vi var inom 60% i båda programmen. Jag kankse tyckte att det var lite väl snälla poäng i vissa fall men ändå. Mer om det sen. Har tyvärr ingen video då jag var iväg själv. 
 
Den här veckan efter tävlingen har vart lite ojämn av olika anledningar, en del vila och han har inte alltid velat komma, men han förtjänade att få lite lugnt. Känns skönt att ha "sommarlov" nu utan planer och mål. Vi ska bara fortsätta stärka traven, vi travar varje dag nu, 1-4 minuter bara än så länge och vi tänker inte ha bråttom. Det är iallafall 2-2½ månader kvar innan det kommer börja skymma på kvällen, jakten kan eventuellt börja innan dess, men hoppas att det inte är innan slutet av Augusti. För jag förväntar mig bakslag igen i år, jag hoppas bara att det inte blir lika mycket. De hade nån oplanerad jaktdag i lördags när vi var borta, och sköt fortfarande lite när vi kom hem. Var ner i hagen och tittade och visst reagerade Filo, men inte alls lika mycket som ifjol. Så jag kan ju hoppas att det blir lite bättre men skotträddheten är svår, då han inte förstår vart det kommer från. Bara hoppas att det på nåt sätt KBT:as bort. Mörkret blev ju OK efter jul så kanske kanske att det också är bättre i år. Men i vilket fall vore det skönt att ha traven satt innan allt detta kommer.
 
Brutus har åkt till ön så nu är det bara Filo & Stjärnan i hagen, känns bra för mig även om det kommer innebära att båda alltid måste in oavsett om det är jag som rider eller Stjärnans medisar. En mindre häst är en mindre häst som äter det pyttelilla som växer upp i hagen och mindre att höa (eftersom det nu är jag som åker på att göra det), så helt OK. Enda jobbiga kan ju bli om jag vill åka iväg nånstans i sommar men bakhagarna finns ju så det borde kunna funka ändå. Så mycket ska vi nog inte iväg, men ifall att. Fem arbetsveckor kvar till semester, vilket ska bli så skönt. Har en vecka helt ledigt, sen en halv vecka i London, och 1½ vecka kvar hemma sen. Känns så himla skönt att inte göra nåt. Vore jättekul att åka till Luleå en sväng men det beror helt på när Brutus kommer komma hem eftersom jag som sagt fixar hö & vatten när han är borta. Har för övrigt inte ens helt hundra på katt- & hästvakt när jag ska till London men några kansken och förmodligens så jag tror det löser sig iallafall.