Hurra, sadeln passar inte längre! :)

Nej, jag är faktiskt inte ironisk. Det är klart att det är supertrist om jag måste byta för jag tycker verkligen om den här, men eftersom Mustang har så förträfflig bytesservice så känns det inte som nån big deal ekonomiskt, det är mer att vi ska ta oss dit som är lite mer knepigt, men det ska nog gå.
 
Det som känns otroligt bra är att sadelbytet verkligen gett resultat! Så himla värt det att han nu börjat muskla sig där han innan inte hade mycket, Maria som ser honom en gång i månaden ser verkligen skillnad bara nu efter 1½ månad med den. Att den inte passar är lite överdrivet men den är nu liiite för tight just där han musklat på sig. Han ömmade lite i ländryggen och reagerade en del på djupvågen där, så jag får rida i den ca en månad till, får se om jag får till hos Mustang innan eller efter jul, men dit ska vi sen för att se över den. Så får vi se om det går att göra nåt med sadeln eller om det blir en ny, men han har iallafall breddat sig ordentligt.
 
I övrigt bara beröm och underhåll, han är som smör i bogarna. Han ömmade lite mer på vänster sida och har som alla gånger tidigare lite tight i höger nacke, men det är inget stort eller konstigt. Jag är verkligen så himla glad att jag fick den här dealen med Maria, det känns verkligen guld värt och jag börjar faktiskt fundera på att fortsätta och betala fullpris när vår deal om 6 gånger är över (detta var 3:e gången), iallafall tills han är mer "klar" med musklerna och förhoppningsvis inte måste byta sadel var tredje månad, sen kanske vi kan dra ner till lite färre gånger, men vi får se. Är iallafall jätteglad. 

(null)