Lastträning

Med bortsett från några få gånger har ju Filo oftast lastat rätt lätt, men det är väldigt humörstyrt från hans sida, och därför svårt att öva på - är han på bra humör och lastar jag själv utan hjälp på en halv minut och senaste gångerna har jag behövt hjälp och lina. Det började efter senaste träningen i Lennartsnäs och jag vet faktiskt inte vad problemet var där, om det var att han var trött eller vad det var. Han såg sig om rätt mycket och kändes.. inte ängslig men inte helt bekväm. Sen när vi skulle på DM:et två veckor senare vägrade han bara, efter en kvart/20 minuter med linor gick det. Hem gick han på direkt, men då var han supertrött efter en lång dag.

 

Jag har egentligen inte upplevt honom långsint med sånt (alltså att negativ upplevelse ska påverka lastningen), har haft bra lastningar efter dåliga osv förr, men det har vart två jobbigare turer iväg nu, så jag är väl inte jätteförvånad över att han inte ville gå på igår när jag övade. Han stannade en god bit ifrån släpet, men kunde rätt lätt övertalas med Primerosmulor så han i alla fall stod hela han på rampen. Han backade ut själv en gång och jag fick upp honom igen och sen när han började backa själv en andra gång backade jag honom också och så gick vi till stallet. Det kändes ändå OK, men jag ska lastträna rätt mycket nu tänker jag, så mycket det bara går. Det styrs lite av hur många bilar det är i stallet eftersom jag måste vända släpet så jag vet inte om jag får till varje dag, men det måste absolut bli mer än en gång i veckan känner jag.

 

Nu ska vi inte till Mustang förrän nästa helg så det finns ändå nästan 2 veckor att träna på. Det kommer han väl inte tycka är superkul, men förhoppningsvis blir det lite roligare att åka till Runsa dagen efter. Sen är det inga planer i höst på åka iväg förutom Sussieträningarna en gång i månaden så sen är det bara bibehålla, det gick så bra innan så jag har vart slarvig med träningen men det känns som att jag måste fortsätta, i synnerhet eftersom han nu blivit lite tjurig. Jag har ju haft som plan att jag ska träna för att kunna skicka in honom, men inte riktigt orkat ta tag i det. Men det känns som att jag måste skärpa mig på den fronten. Vet bara inte riktigt var jag ska börja, jag vill ju inte jobba med spö och de flesta tips eller tränare att tillgå använder sånt. Ska prata med J för jag vet att hon haft problem och nu kan skicka in Sockan. Vi har även pratat om att löshoppa hos henne så kanske jag kan slå två flugor i en smäll.


(null)