En ledig tisdag i Februari

Jag är ledig idag, en tisdsag mitt i Februari. Gud så skönt. Jag har hovslagare idag vilket normalt sett gör att jag jobbar halvdag (eftersom min hovis skor kontorstider), men sen ska jag även på årsmöte med Ridtravarförbundet på kvällen och kände att det blev lite mycket om jag även ska rida Filo, så jag tog en semesterdag för jag hade ändå några kvar. Fundrar på om jag ska ta en hel vecka nästa år i Februari. Det är min sämsta månad, så varför inte bara ha en staycation? Får fundera på det.
 
Mitt knä är i prinicp helt bra nu, kan sätta mig på huk utan att känna det, det är ibland det kan komma lite igen när jag måste sitta still länge i samma position (som i bilen eller på pendeltåget) men det blir också mindre och mindre, så det känns bra. Skrittade Filo i måndags, onsdag & torsdags och travade hela helgen. Efter måndagen vart det svullet men på tisdag morgon var det borta och sen har det vart OK. Filo är på lite mixhumör, det är nu han börjar vara lite irriterad pga pälsen och i lördags kändes det som att han bara ville springa, han hade en sån period förra året. Jag tror det retar under sadeln på honom, jag skulle gärna ställa av honom men han har stått så mycket i vinter av oplanerade saker och han har verkligen vart helt tokig på mig de här två veckorna, superuttråkad och VILL verkligen göra saker. 

(null)

 
I helgen var han lite extra in, svinjobbig i lördags och ville bara springa, söndag var han mer som sig själv. Igår var han jättefin in från hagen men jag hade ingen ork efter en lång dag så tog Peder i Gunde Svans program som ursäkt att bara sitta och mysa i boxen. Det märktes att han var lite besviken på att vi inte gjorde mer men idag får vi komma ut dagtid iallafall. Han fick vara naken häromdagen och var supernöjd med det, det ska bli plus flera dagar nu så han får vara det igen, det är bra så får han klia sig så mycket han vill ute. Hade nya Bucastäcket en dag när gamla var hårt av att det frusit längst ner när det var blött men trots flera minusgrader ute var det för vamt. Det är ju samma modell (Bucas Freedom 150g) men det gamla är så gammalt så det är snarare 50. Så det är väl bra att ha om det drar ner men vi har ju inte haft kallare än typ -12 i år så vete fan. Kanske om jag klipper nästa år att det är bra men jag har funderat på om han skulle klara sig lika bra med ett regntäcke bara. Han blir ju lite ryggöm under nollan. Jaja. Så länge det gamla håller är det ju bra, och det är långt ifrån att falla ihop, men jag har faktiskt tänkt sy på en ullbit i nacken så den inte skär in så i manen.
 
Ja. Nej. Jag tänkte att ooh ledig morgon och för en gångs skull ser lägenheten inte ut som kaos (förutom att jag måste bära upp mina lådor med julsaker som står vid min hall sen en månad tillbaka), nu ska jag skriva ett blogginlägg om hur allt är och så men jag tror det var det. Lägenheten är OK, rätt bra för att vara jag även om jag ska försöka göra nåt åt lådorna och sen dammsuga & skura i helgen. Jag är OK. Har fortfarande stressakne men jag HOPPAS att den är på väg bort för det är mest gamla som är superenvisa med att gå bort och huden känns slät även om de är där, det kommer fortfarande nån här och där och det är inte helt bra än men det går åt rätt håll på jobbet så jag hoppas det blir bättre snart. Gav blod i veckan och hade rekordbra blodvärde. Vi har börjat prata sommarsemester på jobbet men jag känner inte att jag behöver jättemycket, ska nog bara ta två veckor tror jag. Får se lite hur det blir. Det är skönt med lång sommarsemester men jag ska ha lite strödagar i April & Maj så de där 25 dagarna försvinner snabbt. Vore kul att åka till Luleå en sväng i sommar men det beror lite på stallet så jag får ta det då och se vad läget är, och om pengarna finns.
 
Kan rida Filo igen som sagt. Han verkar mestadels glad, det är lite blandat men nu är det home stretch, när pälsen släppt är det bästa tiden, så det är på ingång. Det känns skönt att vi inte jobbar mot nåt utan nu ska vi bara jobba på av bara fan i vår, jobba bort vintermagen och stärka & bygga muskler. Hålla tummarna för galopp men det blir när det blir. Vore superkul om vi kom iväg på nåt men det är inte prio, vilket känns skönt för mig. Har mailat och ska ha provlektion för en tjej som jobbar med positiv förstärkning, vore kul om det känns bra och hon kan hjälpa mig att få igång klickerträning/positiv förstärkning, för det i sin tur kommer nog sen kunna hjälpa med lastningen. Jag hoppas VERKLIGEN att vi kan åka till gamla stallet och rida med J & Grann i sommar, saknar dom så och det vore så kul. Men det blir vad det blir. Det bästa är ju att vi inte har några måsten och allt få ta den tid det tar. 

(null)