Fin helg

Efter snart 2 motiga månader var Filo KANONfin i helgen! Nu tror jag inte att han kommer vara lika fin konstant än (som han är när det är ljust) men åh så skönt!

Han var på jättebra humör när jag & L hämtade honom & Stjärnan, och jättefin ut till en början, lyssnade bra och var inte hetsig i traven utan joggade bra. Sen red vi ut på stora stubbåkern innan berget och där fick de gasa. Filo gled än hit än dit först men sen höll han sig mer på rakt spår, de fick gasa typ så mycket de ville så länge jag kände att jag hade kontroll så det blev travtempo ett par gånger. Testade ge skänkel mitt i för att se om han skulle gå över i galopp men han var rätt travsäker, däremot tog han några steg i galopp när jag skulle bromsa en gång då han skutt-bromsade och därför slog över i galopp.

Han var fortfarande rätt taggad ut på vägen hem men när jag sa "nej, skritt" lyssnade han och gick på lång tygel hem! Även genom skogen mot Emmylund var han fin, när han är sånhär kan han bli rätt taggad där men även om han ökade lite så lyssnade han.

Dan efter red jag tidigt med J/Compiz, han var inte lika sugen med in då men gav med sig efter ett tag. Ut var han superfin, han kändes inte jättetrött (har ju inte gasat så på ett bra tag) men tog det ändå rätt lugnt förutom när vi red rundbanan ut och en travare tränades där, då blev han lite pipig & småstegrig när han inte fick hänga på. Och sen jättefin så fort vi kom ut från rundbanan.

Planen för veckan är att bara rida på så mycket som möjligt med reservation för när han inte vill/om han hör nåt djur/underlag osv. Det är isgata typ överallt just nu, det är lagom fäste för skritt & jogg. På lördag ska vi till Mustang för att troligtvis byta sadel, sen får vi se om vi rider efter det eller inte, men iallafall en dag nästa helg tänkte jag försöka gasa på igen på stubbåkern då han behöver få jobba lite. Nu är tvåans hage ledig eftersom Harald & Luva flyttat till Kingens gamla hage, så vi kanske kan få till lite dressyr i den i veckan (beroende på hur den är underlagsmässigt).

(null)

(null)